Pulmareis Portugali

Paljud on juba pilte näinud ja jutte kuulnud, avaldan nüüd siin ka lühidalt, kuidas meie reis kulges.

• Reis oli planeeritud 4.07-18.07, kestis kuni 19.07. Üks tasuta puhkepäev lennujaamades pealekauba!
  • Minnes olid meil ostetud edasi ja tagasi lennupiletid ning 2 ööd majutust Lissabonis, ülejäänud plaanid tulid kohapeal jooksvalt. Noored ja spontaansed ikkagi!
  • Alustasime Riiast, lennud: Riia-München-Lissabon.
  • Jõudsime Lissaboni 4.07 kesköö paiku, Tõnise kohver paraku ei jõudnud. Võtsime järjekorda, esitasime avalduse, koju saime poole öö peale.
  • Õppetund nr 1. kohvrid tuleb pakkida nii, et mõlemas kohvris on mõlema riideid.
  • Lissabonis viibisime 5.-8.07. Ostsime Tõnisele uued riided, külastasime vaatamisväärsuseid, loomaaeda, jalutasime mäest üles ja mäest alla. Linnas olla 7 mäge.
  • UNESCO maailmapärandisse kuuluv Sintra piirkond oli eraldi külastamist ja mainimist väärt.
  • Kohver jõudis kulleriga kohale 6.07/7.07 öösel. Kindlustuselt ootame ka veidi abi uute ostetud riiete osas. Selleks pidime tõendama, et ka Portugalis on vaja ühte dressipluusi ja ühte paari pikki pükse. Loodame, et see pilt dressikaga rannas oli nende jaoks piisavalt veenev.
  • Lissabonis vahetasime 6.07 hotelli. Valituks ostus Sao Pedro hotell, mis oli täitsa kena, aga hiljem selgus, et seal suri samal ajal üks nais-narkomuul. Ilma naljata, juhuslikult uudistest lugesin pärast.
  • 9.07 sõitsime rongiga Lissabonist umbes 4 tunni ja 300km kaugusele Portosse.
  • Portos olime 9.-12.07. tutvusime vaatamisväärsustega, jalutasime linnas, külastasime kohvikuid, proovisime portveini ja sangriat, sõitsime laevaga, vallutasime treppe ja mägesid, jälle. Armsam kui Lissabon.
  • 13.07 lendasime Portost Madeirale, seal olime kuni 17.07, siis lendasime tagasi Lissaboni, kus veetsime veel ühe öö enne tagasireisi. Madeirale minek oli üks parimaid otsuseid, sest esialgu kindlalt me seda ei planeerinud. Majutuse poolest hoidsime sellega ilmselt ka raha kokku.
  • Madeira oli väga lummav, rentisime auto, tegime saarele paar tiiru peale, matkasime sinna ja tagasi, ujusime helesinises läbipaistvas ookeanis, vaatasime mäest üles ja vaatasime kaljult alla.
  • Majutused broneerisime nii bookingust kui ka airbnbst. Nägime igasuguseid, aga üldiselt võime rahule jääda. Lihtsalt, ükskõik, kus sa majutud, kaks nädalat ja kaks inimest, liiga odav see ei ole.
  • Lissabonis olid planeeritud tagasilennud 18.07: Lissabon-Praha-Riia. Esimene lend oleks pidanud startima kella 14 paiku, aga lend hilines ja sellega jäime teoreetiliselt maha ka oma jätkulennust Prahas. Lõpuks lennule meid ei lastud, anti hoopis uued piletid, mida nähes pidime pikali kukkuma. Reaalsuses lendasime lõpuks 19.07 kell 1.20 öösel Stockholmi. See asenduslend, mis meile anti, lükati ka korduvalt edasi. Stockholmist saime lõunase lennuga lõpuks Riiga.
  • Tagasisõit kestis u 36 tundi, millest üle 24 tunni veetsime lennujaamades, koju jõudsime päev hiljem, 19.07 õhtul.
  • Õppetund nr 2. Käsipagasis võiks ka tagavaraks paar elementaarset hügieenivahendit ja mõni puhas pluus olla, sa ei tea kunagi, kauaks sa võid lennujaama elama jääda.

Lissabon

Porto

Madeira

Tagasi koju

Boonus! Tõnis tegi pulmas mulle üllatuse ja kinkis lennu õhupalliga. Tegime selle reisi ka nüüd ära, saime Jõgeva vallas ka veidi kuulsust juurde. Seda lendlemist ei saa mitte millegi muuga võrrelda, võibolla ainult selle tundega, mis meil oli, kui me abiellusime. Ilus oli igatahes.